Van de yoga mat naar de surfplank - Reisverslag uit Canggu, Indonesië van Ilse Mosselman - WaarBenJij.nu Van de yoga mat naar de surfplank - Reisverslag uit Canggu, Indonesië van Ilse Mosselman - WaarBenJij.nu

Van de yoga mat naar de surfplank

Blijf op de hoogte en volg Ilse

22 September 2016 | Indonesië, Canggu

In Ubud hadden we een introductie yogales geboekt. Sportkleding had ik niet bij dus in mijn meest rekbare broek gingen we naar de "Yoga Barn", een erg mooie plek waar ze heel veel verschillende yoga en meditatie lessen geven. Daar aangekomen waren er heel veel echt "fitgirls": dun, flexibel en in een mooi pakkie gestoken. Verre van hoe ik ben en hoe ik er uit zag! Voor de ingang zagen we gelukkig dat er maar een stuk of 10 aan onze dummy les meededen, allemaal beginners. We grapten nog wat over allemaal foute films waar dan zo'n rare zweverige yoga leraar komt die je in rare poses propt. Ik ging er echt vanuit dat we een vrouwelijke docent zouden krijgen maar daar kwam onze leraar Carlos de trap op lopen en moesten we toch wel even lachen: dat wordt wat. Maar Carlos was geweldig goed en we hebben een super leuke les gehad. Na wat introductie gingen we de standaard houdingen aannemen: van downward dog tot de cobra. Alles moest heel relaxed gaan, goed rustig ademhalen en alleen op je houding focussen. Mijn focus lag zeker op mijn ademhaling, maar dan vooral op hoe ik überhaupt nog kon ademen in die posities. Na wat herhaling en hulp ging het gelukkig wel beter en was het uiteindelijk best ontspannen. In Nederland zou ik het dan ook graag oppakken.
Savonds gingen we naar een typische Balinese dans in een tempel waar ze een bekend verhaal na deden. Wij kregen weinig mee van waar het precies over ging maar het was erg bijzonder om te zien. Verschillende mooie pakken en vooral de vrouwen zagen er prachtig uit en dansten heel mooi. De volgende ochtend werden we om 6 uur smorgens wakker van het gekrijs van minimaal 40 apen die de tuin terroriseerden, stoelen omver gooiden en flink ruzie maakten. Gelukkig hadden we stevige balkondeuren die ons van het spektakel weghielden.
Die dag gingen we door naar Canggu in het zuiden van Bali, weer even lekker aan het strand. Hier hebben we vooral lekker geluierd, een mooie tempel in het water gezien en gesurft! Dit laatste was super om te doen. We hadden allemaal een privé leraar voor 2 uur. Eerst kregen we wat informatie en techniek op het strand maar we mochten al snel het water in. Tegen alle verwachtingen in lukte het me al om op de tweede golf te staan, helemaal tot hij over was. Dat voelde wel bijzonder goed. Maar dam begon het aller zwaarste, terug peddelen de zee in over de golven die weer naar het strand gingen. Het waren twee slopende uren waarbij ik het idee had dat ik de halve zee had opgedronken maar het was een super gave ervaring. Vanwege de iets minder fijne spierpijn de volgende dag hebben we niet meer gesurft maar dat ga ik wel weer doen op Lombok! Die surfkamp sloten we nog af met een feest in een beachbar waar je je ogen uitkeek maar alle verschillende mensen. Tussen de Engelse en Amerikaanse meiden voelde ik me enigszins een boere trien maar toen ze een voor een niet meer op hun benen konden staan van de alcohol moest ik er wel om lachen. Ook de mannen had je in alle soorten en maten, uiteraard de typische surf kerels met lang haar, gespierd lijf en net te laag uitgesneden shirts aan of het waren gewoon de nuchtere Nederlanders of Duitsers. Het was in ieder geval een leuke avond!
Morgen gaan we door naar de Gili's, eindelijk de lang verwachtte bounty beaches.

  • 22 September 2016 - 19:01

    Joke Mosselman:

    Een komisch verhaal, ik moest er wel smakelijk om lachen, ik zie je al helemaal opgevouwen liggen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 14 Sept. 2016
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 8181

Voorgaande reizen:

07 September 2016 - 26 November 2016

Zuid-oost Azië

Landen bezocht: