Mister, can I take picture with you - Reisverslag uit Ijen, Indonesië van Ilse Mosselman - WaarBenJij.nu Mister, can I take picture with you - Reisverslag uit Ijen, Indonesië van Ilse Mosselman - WaarBenJij.nu

Mister, can I take picture with you

Blijf op de hoogte en volg Ilse

15 September 2016 | Indonesië, Ijen

Vandaag ging de wekker weer om 02.00 want om half 3 werden we opgehaald voor de volgende vulkaan. Na 2,5 uur rijden kwamen we aan vlak bij de Ijen en was het nog 3 km lopen. Voor deze tocht en voor bovenop kregen we een, erg charmant, gasmasker mee wat je boven op moest vanwegen de zwavel die uit de vulkaan komt. 1 km was 25% stijl, 1 km 45% en 1 km over nog wat smallere paadjes. Een hele klim was het dus en we deden er dik een uur en een kwartier over. Wij vonden het al zwaar, maar overal onderweg liepen mannen met karren naar boven die boven zwavel gingen halen. Bijna bovenaan de klim, helemaal bezweet en met dat gevaarte van een gasmasker op mijn gezicht vroegen er weer een paar "mister mister, can I take picture with you" hoe lelijk je er ook uit ziet, een blank iemand blijft iets bijzonders hier. Mister noemen ze ons hier heel de tijd, eerst voelde ik me nog wat beledigd, zie ik er echt zo mannelijk uit met de backpack kleding. Maar de mensen hier kunnen vaak slecht Engels en roepen dus mister tegen alles en iedereen.
Eenmaal bovenaan aankomen was het weer prachtig, de krater bestond uit een groot blauw meer en uit de rand van de krater en het water kwam zwavel. Rond dit gas lagen allemaal stukken harde zwavel, hetgene wat de mannetjes gingen verzamelen beneden in de krater. Wij aanschouwden dit van een veilige afstand. De mandjes waarmee ze weer naar boven kwamen zagen er vrij ligt uit, maar wij konden het zelf nieteens van de grond krijgen, laat staan op je schouder hangen en mee klimmen. Bovenop waaiden het ook heel hard en was het volgens een man tussen de 4 en 8 graden, opzich wel even lekker na zo'n klimtocht. Na wat foto's gemaakt te hebben liepen we weer naar beneden (uurtje lopen) en gingen we weer terug naar de bus, deze vertrok om 08.00 richting de ferry naar Bali!
Op de ferry had ik ook nogal wat bekijks, want volgens mij kennen de mensen hier geen afritsbroeken. Want ja, dit high fashion kledingstuk heb ik bij me en al twee keer op de vulkanen aangehad. Op de boot kon ik dan ook makkelijk mijn warme outfit veranderen in een lekkere korte broek met slippers. Maar nadat ik een pijpje mooi in mijn tas had gedaan kwam ik er achter dat iedereen het een interessant fenomeen vond, tijdens het afritsen van de tweede pijp (wat ik bijna niet meer durfden maar met een lange en een korte pijp rondlopen is ook zomaar wat) staken een paar mensen dan ook goedkeurend een duim in de lucht. Het zou een gat in de markt zijn hier in Indonesië!
Na 1 uur varen en weer 2 uur rijden zijn we aangekomen in Lovina op Bali. Hier blijven we twee nachten in ons heerlijke report met mooi zwembad. Dit hebben we wel verdiend na 3 keer midden in de nacht ons bed uit te moeten en 2 vulkanen te hebben beklommen. Hier hebben we een hele andere missie dan cultuur snuiven, namelijk zo snel mogelijk van onze "beautyfull white skinn" afkomen!

  • 15 September 2016 - 15:51

    Joke Mosselman:

    Mooi verhaal Ilse, en je beautyfull white skinn, daar zul je wel snel vanaf zijn, enjoy !!!

  • 15 September 2016 - 17:15

    Margreet Havermans:

    Hoi,leuk je zo te volgen,veel plezier!!!

  • 15 September 2016 - 22:43

    Steffi:

    superleeuk om je avonturen te volgen ilsch!

  • 17 September 2016 - 08:58

    Stephanie Maassen:

    Heee ils, echt leuk je verhalen te lezen!:) hahaha ik zie het al helemaal voor me met die afritsbroek

  • 17 September 2016 - 11:31

    Suus:

    Lief nichtje!!
    Wat leuk om je verhalen te lezen, zo herkenbaar allemaal! Bromo en Ijen vonden wij ook prachtig en inderdaad een hele klim..Zag je al die uitstulpingen op de schouders? Allemaal sleutelbeenfracturen! Toen ze erachter kwamen dat wij daar wel wat van wisten, zagen ze het wel zitten om met ons te trouwen...;)!

    Maar wat een ervaringen he! En zo mooi mogelijk op iedere foto staan die ze willen maken van je, hebben wij ook maar gedaan....

    Geniet er nog van he!!

    Liefs, René & Suus

  • 17 September 2016 - 12:20

    Anouk W :):

    Wat heb je al veel meegemaakt in zo'n korte tijd!! Die slang die geaaid wilde worden en je afritsbroek, daar heb ik me het meest over verwonderd haha!!
    Ik hoor graag je tips over Bali, voor mij is het nog ruim 100 nachtjes slapen maar ik kijk er al heel erg naar uit.

    Liefs Anouk

  • 17 September 2016 - 22:41

    Marleen:

    Aah heel leuk allemaal ils! Wel lekker gebroken nachtjes ;) Top dat je t allemaal zo goed bijhoudt op je blog, veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 14 Sept. 2016
Verslag gelezen: 451
Totaal aantal bezoekers 8185

Voorgaande reizen:

07 September 2016 - 26 November 2016

Zuid-oost Azië

Landen bezocht: