Van cultuur naar natuur, vulkanen beklimmen! - Reisverslag uit Bromo, Indonesië van Ilse Mosselman - WaarBenJij.nu Van cultuur naar natuur, vulkanen beklimmen! - Reisverslag uit Bromo, Indonesië van Ilse Mosselman - WaarBenJij.nu

Van cultuur naar natuur, vulkanen beklimmen!

Blijf op de hoogte en volg Ilse

14 September 2016 | Indonesië, Bromo

Na een rit van zo'n 14 uur in een busje vanuit Yogjakarta kwamen we aan in ons hotel vlak bij de Bromo vulkaan. Ik heb heel even voorin de bus (mini van) gezeten maar werd gewoon bang hoe die man reed. Meer rechts om in te halen dan gewoon links en soms dacht ik echt dat we frontaal zouden botsen. Een paar Franse jongens in de bus gingen er zelfs filmpjes van maken en iedereen zat af en toe op het puntje van de stoel. Maar gelukkig kwam alles goed.
In het hotel hebben we 2,5 uur kunnen slapen waarna we met een Jeep werden opgehaald om naar een vieuwpoint te gaan om de zonsopkomst te zien. Met onze slaapkoppen kwamen we aan bij het vieuwpoint voor de Bromo vulkaan. De zon was super mooi maar toen het wat lichten werd zagen we dat we de vulkaan helemaal niet konden zien vanwegen de dikke mist, enkel de rookpluimen. Hierna gingen we met de jeep naar de voet van de vulkaan en zijn we vanuit daar naar de krater geklommen. Je kon er ook voor kiezen om een groot stuk op een paard naar boven te gaan maar een beetje lichaamsbeweging leek ons geen slecht idee. De krater boven was echt super mooi! Hij is nog actief dus je hoorde hem rommelen heel de tijd en dan kwam er weer een mega wolk. Heel speciaal was dat. Hierna werden we weer naar het hotel gebracht voor ons ontbijt (Nasi goreng) en toen weer in de bus naar het hotel voor de volgende vulkaan, de Ijen.

• 15 September 2016 - 13:07

Esther :

Hey Ilse
    Ik denk dat het nu gelukt is

• 15 September 2016 - 13:15

Ilse Mosselman: